Social Media: ciekawostki

Social Media: ciekawostki

30 czerwca, 2022

Strona wykorzystuje pilik cookie

57,6% świata (czyli około 4,55 miliarda ludzi) korzysta z co najmniej jednej platformy mediów społecznościowych. A ci, którzy z niej korzystają, spędzają na niej średnio dwie i pół godziny dziennie.

Od momentu przebudzenia do chwili, gdy kładziemy się spać, nasze życie niejednokrotnie kręci się wokół Facebooka, Instagrama i wielu innych aplikacji. I nie skupiamy całej naszej uwagi tylko na jednej aplikacji: według statystyk przeciętny użytkownik Internetu ma 8,6 konta w mediach społecznościowych.

Pozwól, że zabierzemy Cię na krótką wycieczkę po kilku interesujących faktach dotyczących najbardziej znanych mediów społecznościowych.

 

Facebook

Zacznijmy od króla. W 2004 r. grupa studentów założyła Facebooka, który od tego czasu stał się największą platformą społecznościową na świecie, z ponad 2,8 miliardami aktywnych użytkowników dziennie. Spośród tych użytkowników największą grupę demograficzną (26,3%) stanowią osoby w wieku od 25 do 34 lat, a ponad połowa użytkowników Facebooka to kobiety.

Ponadto firma jako całość kontroluje obecnie także inne ważne serwisy i aplikacje społecznościowe, takie jak Instagram, Facebook Messenger i WhatsApp.

Ludzie zakładają konta na Facebooku głównie po to, aby utrzymywać kontakt z przyjaciółmi i rodziną, mieć dostęp do lokalnych informacji, czytać wiadomości, śledzić marki, wzmacniać swoją sieć zawodową i z wielu innych powodów. W dzisiejszych czasach istnieją tysiące platform społecznościowych, które umożliwiają wykonywanie każdej z tych czynności z osobna, jednak Facebook łączy je wszystkie w jedną i wciąż pozostaje liderem.

Instagram

Instagram jest wszędzie. Od czasu swojej premiery w 2010 roku Instagram nie stracił na popularności i stał się jednym z najpopularniejszych kanałów społecznościowych.

Jest tak popularny, że nawet dziesięciokrotnie przewyższył Facebooka, jeśli chodzi o zaangażowanie w reklamę. Ludzie i firmy nie wybierają już Facebooka wśród mediów społecznościowych jako preferowanej platformy do reklamowania i sprzedawania produktów.

Zgodnie z opublikowanym oświadczeniem, Instagram jest w stanie pomóc 81% użytkowników w wyszukiwaniu interesujących ich towarów i usług. Ponadto 80% użytkowników stwierdziło, że ich interakcje i wyszukiwania na Instagramie wpływają na ich decyzję o dokonaniu zakupu.

Tiktok

W ciągu ostatniego roku Tiktok odnotował gwałtowny wzrost liczby followersów i użytkowników. Jego popularność jest tak duża, że jeśli dana marka nie korzysta jeszcze z TikToka, to wkrótce zapewnie zacznie.

Może to wynikać z faktu, że platforma jest mylnie uważana za miejsce przeznaczone wyłącznie dla młodszych pokoleń, co nie jest już do końca prawdą. Mimo że TikTok ma najmłodszą bazę użytkowników spośród wszystkich serwisów społecznościowych – 68% z nich to osoby poniżej 30. roku życia – to w ciągu ostatnich dwóch lat wprowadził także kilka pomocnych narzędzi biznesowych, w tym profile biznesowe, reklamy i rynek twórców.

W ciągu ostatnich dwóch lat Tiktok był najpopularniejszą aplikacją pod względem liczby pobrań. Dotarł do ponad 150 krajów, zwłaszcza że jest to aplikacja stworzona w Chinach, a więc dozwolona w tym kraju (w przeciwieństwie do innych). Czas spędzony na tej aplikacji (ponad 850 minut miesięcznie) może być szeroko wykorzystywany przez marki do promowania produktów, a jeśli zostanie dobrze wykorzystany to wkrótce aplikacja dotrze do grupy docelowej.

Twitter

Podobno tweety podróżują prawie tak szybko jak prędkość światła, a na pewno szybciej niż Larry Bird, czyli maskotka z logo Twittera. W ciągu jednej minuty średnio 350 tys. osób tweetuje, co oznacza, że każdego dnia wysyłanych jest około 500 milionów tweetów.

Podobnie jak Instagram, Twitter ma również pozytywny wpływ na marki i produkty. 40% użytkowników twierdzi, że dokonało zakupu bezpośrednio na podstawie tweeta influencera. Ponieważ marki są najbardziej aktywne na Twitterze, użytkownicy oczekują bezpośredniej odpowiedzi od nich (lub od ich kierownika ds. social mediów). Dzięki temu 77% użytkowników czuje się bardziej pozytywnie nastawionych do danej marki, gdy otrzymuje odpowiedź na swojego tweeta.

Sukces Twittera jako medium opiera się na aktualnych wiadomościach. Z tego powodu mniej więcej jedna czwarta wszystkich zweryfikowanych kont na Twitterze to dziennikarze. Dlatego osoby, które mają największą liczbę followersów na Twitterze, robią to z zupełnie innego powodu niż użytkownicy innych serwisów społecznościowych. Co ciekawe, najczęściej śledzonym kontem na Twitterze jest konto Baracka Obamy.

YouTube

Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn i być może Pinterest – o tym platformach zapewne pomyślisz zastanawiając się nad możliwością wyboru mediów społecznościowych. Czy pomyślałeś jednak także o YouTube? Mimo tego, że możesz nie uważać go za platformę społecznościową, przyciąga on więcej zaangażowanych użytkowników niż jakakolwiek inna sieć społecznościowa.

Użytkownicy YouTube pozostają na danej stronie dłużej, przeglądają więcej stron i rzadziej rezygnują z odwiedzin.

YouTube jest drugą najczęściej odwiedzaną witryną na świecie, zaraz po Google, swojej korporacji macierzystej. W styczniu 2020 roku w serwisie odnotowano prawie 20 mld odsłon, z czego 1,947 mln stanowiły wyświetleń unikalnych.

LinkedIn

LinkedIn, mający 650 milionów członków, to platforma medialna wykorzystywana głównie do poszukiwania i oferowania pracy. Około 75% osób, które niedawno odeszły z pracy, korzysta z LinkedIn, aby pomóc sobie w znalezieniu nowej. Jest to misja, którą wielu osobom udaje się wykonać dzięki liczbie aktywnych ogłoszeń o pracę na tej platformie: 10 milionów.

Według informacji podanych przez LinkedIn, co minutę zatrudniane są trzy do czterech osób spośród 40 milionów użytkowników, którzy co tydzień korzystają z platformy w celu poszukiwania pracy. Co więcej, co sekundę na platformie pojawia się 81 postów osób poszukujących pracy, a każdego miesiąca publikowanych jest ponad 210 milionów ofert pracy.

LinkedIn rozwija się dzięki nawiązywaniu kontaktów. Bez poszerzania swojej sieci kontaktów i docierania do konkretnych osób szanse na znalezienie nowych możliwości są mniejsze. Jeśli ktoś aktywnie poszukuje nowej pracy, LinkedIn jest zdecydowanie miejscem, w którym powinien zacząć, ponieważ ponad 3 miliony firm posiada konta, a wśród nich najlepiej reprezentowany jest obszar usług IT i technologicznych. Czy zajrzałeś już dziś na profil Prime Engineering Poland?

 

Te fakty i statystyki pokazują, że media społecznościowe to wciąż rozwijająca się branża. Sieci społecznościowe to ważna broń, która może być kluczem do prawdziwego kontaktu z docelowymi odbiorcami, niezależnie od tego, czy jesteś blogerem, marketerem cyfrowym, czy właścicielem małej firmy.