Doświadczenie pracownika: dlaczego ma znaczenie?

Doświadczenie pracownika: dlaczego ma znaczenie?

23 stycznia, 2023

Strona wykorzystuje pilik cookie

Największym atutem każdego biznesu są jego ludzie, ale wydobycie z nich maksimum możliwości wymaga zapewnienia idealnych warunków pracy. Dekadę temu pojęcie doświadczenie pracownika nie było priorytetem dla organizacji, ale teraz bardziej niż kiedykolwiek, pracodawcy zaczęli zwracać uwagę na jego istotność.

Ale właściwie, dlaczego doświadczenie pracownika ma takie znaczenie? Ma ono wpływ na wszystko w firmie, między innymi jej ogólną wydajność oraz szczęście i zaangażowanie pracowników. Większość ludzi spędza w pracy większość swojego czasu, dlatego też kluczowe znaczenie ma optymalizacja doświadczenia pracowników, aby sprzyjać ich dobremu samopoczuciu fizycznemu, psychicznemu oraz finansowemu.

 

Czym jest doświadczenie pracownika?

Określenie „doświadczenie pracownika” jest zrozumiałe samo przez się. Odnosi się do tego, jak pracownik postrzega swój potencjał i możliwości oraz wpływ firmy na jego samopoczucie. Dopiero od niedawna określa się je jako połączenie kultury organizacji, technologii i przestrzeni – choć najczęściej łączy się je z miejscem pracy, ponieważ to właśnie tam występują wszystkie te elementy.

Doświadczenie pracownika tak naprawdę wiąże się z rozbudzaniem pasji, dumy, szczęścia i zaufania u zatrudnionych osób. Firmy, które odnoszą w tym sukces, zapewniają korzystne doświadczenie; te, którym się to nie udaje, mogą dostarczyć pracownikom nudne lub nieprzyjemne doznania.

Co wpływa na pozytywne doświadczenie pracownika?

Pracownicy szukają środowiska pracy, które pomaga im się uczyć, rozwijać i osiągać pełny potencjał. Istotne jest dla nich głębokie poczucie przynależności oraz docenienia, pod okiem zaangażowanych menedżerów i z otwartym systemem komunikacji.

W Prime Engineering Poland prowadzimy politykę komunikacji opartą na szczerości i przejrzystości. Staramy się dawać naszym pracownikom rzetelne informacje zwrotne na temat ich pracy, aby czuli się docenieni i włączeni do zespołu. Od pierwszego dnia pracy dbamy o to, aby nikt nie czuł się pominięty, inwestując w dobre doświadczenie onboardingowe i spotkania w ciągu roku – wieczór imprez, piwo po pracy, a nawet dzień pizzy w biurze – małe rzeczy, które robią różnicę, jeśli chodzi o doświadczenie pracowników.

Jeśli zamierzasz znaleźć cel w swojej ścieżce kariery, zapewniamy także szanse na rozwój osobisty. Nasi pracownicy mogą liczyć na możliwość ewolucji swojej ścieżki kariery – oferujemy kilka możliwości stworzonych specjalnie dla nich. W naszych biurach zapewniamy programy edukacyjne i szkoleniowe, abyś mógł kontynuować rozwój zawodowy podczas pracy z nami.

Jeszcze więcej czynników składa się na pozytywne doświadczenie pracownika. Badania pokazują, że po pandemii 51% pracowników preferuje hybrydowe środowisko pracy, zatem elastyczność jest obecnie wymogiem dla wielu. Firmy na całym świecie wprowadziły pracę zdalną, aby zapewniać pozytywne doświadczenie pracownika, a Prime Engineering Poland nie jest wyjątkiem: w pełni wspieramy naszych pracowników, oferując im możliwość pracy zdalnej lub w elastycznych godzinach pracy, jeśli to konieczne.

Korzyści wynikające z pozytywnego doświadczenia pracownika

Zatrzymanie pracowników

Utrzymanie pracowników w firmie jest niezwykle ważne dla większości przedsiębiorstw. Jeśli są oni zadowoleni ze swojego środowiska pracy i warunków w nim panujących, istnieje większe prawdopodobieństwo, że pozostaną w firmie zamiast szukać nowych możliwości zatrudnienia. Ludzie są mniej skłonni do poszukiwania innego stanowiska, gdy są zaangażowani w to, co robią. Zmotywowani pracownicy decydują się na rozwój swój i swej kariery w firmie, która oferuje im znakomite doświadczenie pracownicze.

 

Produktywność

Pracownicy są bardziej zainspirowani i produktywni, a zadania kończą osiągając lepsze wyniki, gdy doznają pozytywnych wrażeń w środowisku pracy. Zadowolenie pracowników jest ważne, ponieważ niezadowoleni będą kosztować Twoją firmę dodatkowe pieniądze. Brak zaangażowania i satysfakcji pracowników zwiększa prawdopodobieństwo, że nie będą oni na tyle efektywnie, by dostarczyć odpowiednie rozwiązania, co obniży zadowolenie klientów i zyski firmy.

 

Wzrost

Firmy muszą zrozumieć, że doświadczenie pracowników jest ważne zarówno dla osób zatrudnionych, jak i nich samych. Osiągasz lepsze wyniki, gdy Twoi pracownicy są bardziej zaangażowani i wydajni. Lepsze wyniki przekładają się na większy wzrost i rentowność. Zmotywowani pracownicy pomagają Twojemu biznesowi rozwijać się szybciej i na większą skalę, kiedy realizują projekty zgodnie z harmonogramem i odnoszą sukcesy. Niezaangażowani, nie podsuwają pomysłów, które mogłyby pomóc ulepszyć firmę.

 

Rozwój

Pracownicy, którzy są zadowoleni ze swojego środowiska pracy, są bardziej skłonni do pozostania w nim oraz do dalszego rozwijania swoich umiejętności. Ta zależność ma przełożenie również na możliwości rozwoju kariery i awansu.

 

W Prime Engineering Poland bardzo poważnie podchodzimy do kwestii dobrego samopoczucia i szczęścia naszych pracowników, aby mieć pewność, że zapewniamy im dobre doświadczenia pracownika. Czy jesteś gotowy, aby do nas dołączyć?